Selamat tahun Baru 2008

Hari ini 5 Januari, satya lambat mengucapkan selamat tahun baru. Maaf.

Bagaimana dengan permulaan tahun baru? Saya memulakan dengan amat baik, sebabnya saya lepas ujian memandu yang amat saya takut. Nasib baik JPJ yang test saya amat baik. Siap berborak rancak dalam kereta. Then bila kena bukit, parking dan tiga penjuru, hati saya tak sudah-sudah berdoa. Dahlah orang ketiga dan orang perempuan pertama. Bagi saya yang paling susah adalah tiga penjuru. Macam manalah saya nak parking kat tempat sesak nanti. Pelikkan. Ramai masalah pada bukit dan parking. Saya parking pun ikut aturan jelah, tapi bawa kereta betul nanti, entah macam mana. Abah saya pula masih tak percaya saya boleh bawa kereta walau dah lepas test. Tak apalah, saya kumpul duit dan beli kereta terus.

Saya ada banyak azam pada tahun ini. Antaranya, saya nak jadi lebih produktif. Yelah, setahun lebih duduk rumah, dan sekarang hampir dua bulan di rumah. Tapi dua bulan di rumah, saya taklah tak buat apa-apa, banyak juga saya dapat pelajari, walau tiada income. Saya dapat lesen dalam masa sebulan lebih, dan belajar pasal online income. Walaupun agak banyak halangannya, tapi apa pun jangan mengalah, kan? Mas fighting.

Comments