Puasa oh Puasa

Sejak saya berusia 18 tahun, saya sentiasa berpuasa di tempat orang, opp, tak sejak usia 13 tahun, sejak masuk sekolah asrama. Jarang sekali berpuasa di rumah sendiri dan tahun ini saya di Sarawak, tempat yang tak saya sangka akan datang dan bekerja di sini.

Hari ini puasa ketiga, tapi saya diserang batuk, batuk sahaja, dan sebab utama minum airr sejuk banyak sangat. Peritnya tekak, jadi malam tadi dan sahur asik minum air suam sebanyak mungkin, sebab nak legakan tekaka. Kawan pula tiada ubat batuk atau ubat. Sejak puasa pertama saya berada di rumah kawan sampai Rabu. Kemudian baru balik ke tempat saya bekerja.

hari puasa pertama, nasi masak lambat, 15 minit selepas berbuka, sebab masak lambat. Kelakar sangat. Kami bertiga, tapi tak nak masak, semua lauk berbuka beli sahaja. Senang, tunjuk sahaja. :)

Rindunya pada keluarga di rumah. Mesti riuh berbuka puasa dengan mereka. Tak apa, setiap yang berlaku tu mesti ada hikmahnya. :). Harap-harap sakit tekak cepatlah sembuh. Amin

Comments