Laman Web Kegemaran Saya

Saya gemar melayari internet dan membaca, downloading tapi tak gemar bermain game. Ramai tidak akan menyangkal jika saya katakan bahawa internet terlalu banyak keistimewaannnya. Saya mengenali kawan dari pelabagai pelosok dunia melalui internet, menambah ilmu, mengetahui perihal dunia sama ada hal masa lampau atau sekarang hanya melalui hujung jari sahaja.

Tetapi setelah beberapa tahun saya melayari internet, maka pada hari ini saya mendapati bahawa antara laman web yang saya gemari adalah laman web PTPTN.





Sebab utama saya dapat melihat jumlah hutang saya dan sekali gus memberi motivasi saya supaya berjimat cermat dan mencari cara untuk menambahh pendapatan saya.


Internet juga adalah cara untuk menambah wang. Tetapi ianya bukan mudah dan kadang – kadang terlau sukar, tetapi bukan bermaksud ia adalah mustahil.



Bila saya lihat jumlah hutang saya, saya jadi takut dan terus berazam untuk menambah pendapatan saya. Hmm, saya ada baca banyak kontroversi pasal PTPTN ni, tapi, hutang tetap hutang kan. Saya telah menandatangi perjanjian dan saya perlu patuhi perjanjian tersebut. Sebab hutang tu pun saya dah ada ijazah dan bekerja.



Tapi Saya juga berdoa agar PTPTN revised balik cari pengiraan hutang, kurangkan interest dan caj perkhidmatannya, sebab bagi saya ia terlalu tinggi. Tetapi buat masa sekarang saya tetap akan membayarnya dan berazam untuk membayarnya dalam masa secepat yang mungkin. Sebab utama, dapat mengurangkan kos pentadbiran dan interestnya.

Saya perlu membayar dan mendisiplinkan diri saya untuk membayarnya kerana pada masa hadapan, akan ada banyak lagi hutang yang akan saya buat dan pelbagai perkara yang memerlukan duit, jadi saya rasa somehow, PTPTN loan make me more motivated to find means to earn more money.


Saya mahu mempunyai rezeki yang datang dari pelbagai arah,

Jadi, sudahkan anda mula membayar PTPTN anda?

Comments

nafees said…
betul.... banyak peluang.... tapi jgn lupa untuk belajar kehalalan sebuah pendapatan... jgn lupa check kat zaharuddin.net.....
Masz said…
hmmm, tapi dah hutang kan, nak tak nak, terpaksa bayar