Permulaan yang baru

6 November 2009 - tarikh bertuah untuk aku. :)

Bermulanya satu permulaan yang baru untuk aku. Tiada lagi angan-angan, sekarang adalah perlakuan dan masa utnuk tindakan.

Siapa aku sebenarnya dan siapa yang aku mahu jadi sebenarnya. :)

Betul kata pujangga dan bijak pandai, bila kita banyak berjalan, semakin banyak pengalaman yang ditimba dan setelah hampir setahun di tempat orang, telah banyak pengalaman ku tempuhi, walau pun aku tak tahu sama ada pengalaman itu cukup untuk membantu aku menepuhi masa hadapan. Tapi satu yang ku pasti, walau apa pun aku akan terus berjalan, sesekali akan menoleh ke belakang mengenang kembali penngalaman dan kenangan lama sebagai panduan, dan walau halangan berduri berada di hadapan, aku akan terus melangkah dan tidak akan menyesali atas apa jua yang menimpa diri ini.

Telah ku sedari, hidup ini bukan mudah, tetapi hanya akan lebih sukar jika hati, minda dan perasaan kita turut mengatakan ia susah. Jadi ku pujuk diri ini, hati ini agar akan terus sabar, tabah dan teruskan berjalan dan sentiasa berfikir bahawa diri ini bertuah, bahawa diri ini cantik, bahawa diri ini akan sentiasa menang dalam menghadapi cabaran, kerana apa yang penting apa yang kita katakan pada diri kita sendiri. Pedulikan apa pandangan dan kata-kata orang kerana yang penting adalah diri kamu. Kerana dirimu adalah berharga.

Aku akan kembali usahakan apa yang telah ku usahakan selama ini, tetapi dengan lebih tekun dan bersemangat lagi. Selamat berusaha dan Selamat berjaya Mas.

Comments