Beli barangan bundle

Barangan bundle adalah barangan yang second hand, dijual dengan banyakknya. Ok, itu adalah makna pada diri saya. .. :)

Biasanya jarang orang nak beli barangan di sini sebab barangannya sudah digunakan orang dan kadang-kadang barangan agak buruk... saya pun jarang-jarang nak beli barangan ini sampailah...

Saya dan kawan akan melancong ke China pada akhir bulan November ni. Masa booking pakej pelancongan ini, tak terfikir pun pasal cuaca tapi sebab nak melancong, maka booklah dan bayar. (Kata kawan yang sudah selalu melancong, dia kata, harga pakej itu murah, dan rupanya murah sebab musim sejuk tak ramai nak melawat Chine ... :(   .

Setelah selesai pembayaran (Satu tindakan yang amat tidak bijak, sepatutnya saya cek dahulu keadaan di sana... tetapi telah belikan, jadi teruskan) barulah saya cek di internet keadaan di China pada akhir dan awal Disember dan oh oh... di sana akan sejuk sangat....

Jadi perlulah beli baju sejuk. Setelah cek online harga baju dan pergi ke kedai baju sejuk  aka universal traveller, wow, harga baju mak oiiii.... beratus. Takkan lah nak beli yang mahal gitu untuk trip yang beberapa hari sahaja. Tetapi di hati ada gak terfikir, kalau terpaksa ni, memang kenelah beli. :(

Jadi semasa mencari baju-baju sejuk untuk dibeli, saya terfikir untuk pergi ke kedai bundle. then, jeng jeng, di sana ada dijual baju sejuk dan harganya lak amat-amat memeranjatkan. Olah, memanglah tak secantik seperti yang baru, tetapi masih ok dan yang penting boleh bantu tahan sejuk di sana. Ini adalah contoh baju yang saya beli. Baju ini dibeli untuk kawan dan adiknya. Saya pergi bersama kawan dan adiknya. Cuba teka harganya....







Dan harga untuk satu baju di atas adalah RM5, yer RM lima sahaja.

Untuk baju t-shirt biasa lak harganya rm10 untuk 4 helai. A real bargain, kan?


Comments

Mr HHarun said…
Salam, boleh tanya kat mana kedai bundle yang ada baju sejuk tu ye.. T. kasih.
Masz said…
Saya beli di Sri ALam, Pasir Gudang, berdekatan dengan stesen petronas .. tak ingat alamat penuh. Pergi bersama Uda ..