Bonus point dan redemption

Ada kad kredit yang setiap kali digunakan akan dapat mata? Pernah tebus? Saya ada.

Alkisahnya, saya ada satu kad kredit ni, dah lebih 10,000 point, (maksudnya saya dah guna lebih RM10,000 , kan?) jadi, saya pun ingin menebus mata tersebut. Terkejutnya saya, sebab mata yang diperlukan untuk menebus hadiah memang perlu jumlah yang besar. Jadi, sebab saya memang nak mematikan kad tersebut, jadi, saya tebus jerlah dengan yang termampu dengan markah yang saya ada. Maka saya dapat ini.  Yang 5 Liter sahaja kapasitinya.


Brbanding dengan Bonuslink (yang tadi tak berani nak sebut kad apa ...)hanya dengan 6000 ++ mata, saya dapat tukar dengan ini ...
Mana yang lebih berbaloi? Bagi saya gambar kedua. Mungkin sebab saya perempuan, jadi saya lebih nampak kepenggunaannya lebih sesuai untuk saya, berbanding dengan dry bag ...

Jadi, kesimpulannya, jangan guna kad kredit sekadar untuk dapat point, dan kalau anda selalu menggunakan sesuatu servis tu, dan ada side benfits, manfaatkannya, mana tau ada faedah yang akan anda dapat. Bak kata orang, menyelam sambil minum air.

Comments