Online shopping atau offline shopping?

Saya suka online shopping sebab x perlu keluar rumah, mudah dan selesa. Jimat duit minyak kereta, tapi x bakar lemak. Lagilah saya seorang yang introvert, jadi lagi suka membeli belah di rumah. Suka sangat online shopping ni sampai abah saya akan pelik kalau dalam minggu tu tiada barang yang sampai melalui pos.

Bagusnya online shopping ni juga mudah nak compare harga dan boleh cek dulu kebaikan dan review ornag ramai mengenai sesuatu produk tu.

Keburukannya pula tak dapat pegang dan cuba, terutama benda seperti kasut, sandal dan pakaian. Takut pula bila dah beli, tak muat. Sudah beberapa kali berlaku tapi kebanyakan bila membeli kasut dan sandal. Walau biasanya saiz yang sama, tapi bila beli, sempit dan tak sesuai. Jadi, sebab tu, saya lebih suka beli offline bila beli kasut ni.

Satu perkara lagi yang saya tak suka pasal offline shopping dan menyebabkan saya beli online sebab kadang-kadang bila jumpa seller yang push pelanggan untuk beli... aduiii, tak best. Bila tak beli rasa kesian lah pula.

Kebiakan offline shopping bagi saya adalah dapat bakar lemak. Perghhh, kan kalau perempuan ni bab membeli belah, sanggup jalan berjam-jam, belek-belek, review dari satu kedai ke kedai dan ia memang best.

Jadi, apa yang terbaik?
Tepuk dada, tanya selera.

Comments