Setiap yang berlaku pasti ada hikmahnya (sambung internet melalui bluetooth phone tapi masih guna streamyx. )

Kisahnya begini, laptop saya ni, modem wifinya buat masalah. Selalu sush nak connect dengan modem wifi rumah. Asik kene restart berkali-kali baru lah dapat connect. Cek kat google, kata perlu update, jadi saya mencarilah software adapter wifi ni ... mengupdate berpuluh kali, tetapi masalah tetap sama.

Sampailah ke hari ini ... tak boleh nak conncet dengan internet malah, tak dapat dikesan wifi adapter dalam laptop ... sedih .... sebab dah rancang nak buat macam-macam.

Tetapi dalam senarai adapter ada bluetooth network connection, tapi tak pernah guna.

Jadi untuk sekian kalinya pada malam ini, saya pun mencuba. Onkan bluetooth daripada handphone, dan try sambung melalui bluetooth connection and try and error and finally dapat hubungi internet melalui sambungan phone dalam masa yang sama menggunakan wifi streamyx rumah, bukan data connection phone.... wahhh, lega. Syukur.

Betullah, dalam keadaan susah, jangan nak mengalah, kene sentiasa fikir positif dan fikir boleh and yang plaing penting berharap pada Allah. Dalam keadaan macam ni, mengajar saya perlu mencuba dan mencuba dan belajar n belajar. 

Ini phone kegemaran saya.


Comments