Walau apapun berlaku, jangan berhentti senyum

Ingat tak lagu senyum? Dahulu saya tak berapa minat lagu tu, tapi kini saya suka akan lagu tu dan mula mengerti maksud lagu tu.

Senyum

Senyum seindah suria
Yang membawa cahya
Senyumlah dari hati
Duniamu berseri

Senyum umpama titian
Dalam kehidupan
Kau tersenyum ku tersenyum
Kemesraan menguntum

Senyum... kepada semua
Senyumanmu amatlah berharga
Senyum... membahagiakan
Dengan senyuman terjalinlah
Ikatan...


Tapi dalam hal saya, saya akan senyum, walau dalam hati, saya akan terus senyum walau hati saya rasa luka dan pedih. Saya senyum bukan sebab nak ambil hati orang lain, tetapi untuk diri saya sendiri.

Bila saya senyum, saya yakinkan diri yang saya dapat melalui apa jua keadaan yang menyakitkan hati dan payah, walau sebenarnya ketika itu saya boleh rebah. Tetapi hidup ini terlalu berharga untuk dibazirkan dengan bermasam dan berdendam.

Saya percaya pada kata-kata, 'apa yang kita buat pada orang, akan datang balik pada kita', tak kisahlah perkara baik atau buruk.

dalam keadaan ini, doalah jadi peneman setia dan jangan asyik fikir perkara buruk tu, sebaliknya fikirkanlah perkara yang menyenangkan hati sahaja.


Comments