Nuffnang

Saturday, July 27, 2013

Raya dan Bonus RM500

Sebelum raya lagi, kawan-kawan dah sibuk mengenai bonus, dan amat risau kalau tiada bonus. Bila bonus atau sesetengah kata bantuan raya dah masuk, masih ada lagi kata-kata ...

Apa nak buat, duit penting dan amat perlu.Kalau tiada duit, susahlah. Lagilah nak raya, banyak sangat duit nak kene guna.

Yang saya pula, sibuk fikir cemana nak tambah duit, dan cepat bayar hutang. Aduii, sebab situatsi seperti mengharap bonus dan wang lebih akan sentiasa berlaku, dan saya takut dan tak mahu menjadi orang yang risau tentang duit. Sebab sekarang ni, mana-mana pergi, topik yang selalu keluar akan berkaitan duit.

Jadi, sekarang ni memang kene ukur baju di badan sendiri lah. Kalau tak mampu, buatlah alar kadar. Masalhnya, hati kata kene ada, dan mampu waktu itu, tapi akhirnya. Contoh, hendak beli baju mahal, di tangan ada tunai yang lebih mencukupi, dan belilah. Tetapi setelah beli, pakai hanya sesekali.

Bila dah tiba waktu tiada duit, baru fikir ... kan bagus kalau aku tak beli barang itu, beli yang murah pun ok juga.

Jadi, di mana silapnya? ...

Jom tambah pendapatan di sini ...


LuarkotakFB

0 comments: