homestay, rumah tamu atau hotel?

Rasanya ramai akan lebih pilih rumah tamu (guesthouse) berbanding hotel terutama jika ramai ....ia lebih jimat, dan selalunya lebih selesa sebab ada pelbagai kemudahan yang tiada di hotel, contoh ada tempat memasak, mesin basuh, penyidai, dan kadang kala, ruang yang lebih besar dan dua bilik air, cuma, keadaanya tak lah se 'grand' seperti di hotel ... tapi, sekarang ramai pemilik rumahtamu dan homestay mendekorasi rumah mereka dengan sungguh cantik untuk menarik tetamu ke rumah mereka.

Selalunya, ramai menempah homestay melalui phone, dan booking terus ke akaun pemilik, dan kadang kala, bahaya berbuat begini, ditakuti pemilk rumah tamu adalah tidak telus, maka, alternatifnya, boleh guna AIRBNB untuk lebih yakin dan selamat dalam menemah homestay atau rumah tamu .

Bagusnya menggunakan AIRBNB ni adalah ia menggunakan rating untuk mengukur tahap kebagusan tuan rumah yang menggunakan AIRBNB untuk memastikan rumah elok, cantik dan bersih. Dan apabila rating rendah, AIRBNB akan gantung akaun pemilik tersebut.

Harga pula adalah seiring dengan kadar menarik, dan untuk pengguna kali pertama akan mendapat diskaun lagi ... RM120 ... jadi untuk jimat, jom guna AIRBNB .

Daftar melalui SINI yer ...


Comments