Nuffnang

Sunday, July 28, 2013

Cuci Buah Pinggang

Ini adalah post yang saya baca di Facebook. Tertarik denan info yang diberikan, jadi saya letaklah di sini...

Ia mengenai bagaimana kita dapat menjaga buah pinggan dengan hanya RM1. Ia bagus memandangakan kita amat memrlukan buah pinggan ni, dan apa yang kita buat untuk menjaganya? Jadi, tak salah rasanya untuk mencuba tips ini.

Selama bertahun-tahun kita mengunakan buah pinggang dalam proses biologi badan, kandungan garam dan racun yang kita tidak tahu bertapa banyak jumlahnya, dan kita tidak pernah mencucinya kecuali bagi yang bermasalah sahaja, tapi tahukah anda dengan hanya RM1.00, anda mampu mencuci buah pinggang yang banyak berjasa pada kita ini, caranya mudah sahaja beli seikat daun SUP, cuci bersih-bersih , potong kecil2 , masukkan kedalam periuk , masukan air bersih , didihkan untuk sepuluh minit sahaja , sejukkan , tapis , masukkan kedalam botol yang sesuai dan disimpan dalam peti sejuk , amalkan meminumnya segelas sehari , insyaaallah anda akan rasa perubahannya , segala kandungan garam dan racun2 akan dikumuhkan melalui air kencing. Daun SUP telah diketahui sebagai satu kaedah rawatan pembersihan yang terbaik untuk buah pinggang kita dan ia adalah semula jadi!


Saturday, July 27, 2013

Raya dan Bonus RM500

Sebelum raya lagi, kawan-kawan dah sibuk mengenai bonus, dan amat risau kalau tiada bonus. Bila bonus atau sesetengah kata bantuan raya dah masuk, masih ada lagi kata-kata ...

Apa nak buat, duit penting dan amat perlu.Kalau tiada duit, susahlah. Lagilah nak raya, banyak sangat duit nak kene guna.

Yang saya pula, sibuk fikir cemana nak tambah duit, dan cepat bayar hutang. Aduii, sebab situatsi seperti mengharap bonus dan wang lebih akan sentiasa berlaku, dan saya takut dan tak mahu menjadi orang yang risau tentang duit. Sebab sekarang ni, mana-mana pergi, topik yang selalu keluar akan berkaitan duit.

Jadi, sekarang ni memang kene ukur baju di badan sendiri lah. Kalau tak mampu, buatlah alar kadar. Masalhnya, hati kata kene ada, dan mampu waktu itu, tapi akhirnya. Contoh, hendak beli baju mahal, di tangan ada tunai yang lebih mencukupi, dan belilah. Tetapi setelah beli, pakai hanya sesekali.

Bila dah tiba waktu tiada duit, baru fikir ... kan bagus kalau aku tak beli barang itu, beli yang murah pun ok juga.

Jadi, di mana silapnya? ...

Jom tambah pendapatan di sini ...


LuarkotakFB